نیروگاه شهید منتظری

معرفی پروژه :

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید محمد منتظری (واقع در شمال شهر اصفهان در نزدیکی شاهین شهر، تأسیس 1363)، یکی از نیروگاه های ایران با ظرفیت تولید 1616 مگاوات است که شامل 8 واحد بخار 200 مگاواتی مدل K-300-240-2 ساخت تکنوپروم اکسپورت روسیه و 2 واحد توربین انبساطی 8 مگاواتی در زمینی به به مساحت 2/2 میلیون مترمربع است.

نیروگاه شهید منتظری

کنترل و مانیتورینگ سیستم کلوز سیکل آب و روغن :

سیستم کنترل اولیه مربوط به خنک کاری آب سیکل های بسته ی آب و روغن نیروگاه شهید منتظری با مدارهای فرمان قدیمی اجرا شده بود. در این سیستم قابلیت کنترل پمپ ها و فن ها به طوری که بتوان فرآیند خنک کاری را به طور بهینه انجام داد وجود نداشت. بعلاوه سیستم مانیتورینگ آلارم وسیگنال نیز ضعفهای فراوانی داشت.با اجرای سیستم کنترل جدید بر مبنای استفاده از PLC های سری S7-300 ساخت شرکت زیمنس و HMI ، قابلیت کنترل بهینه ی فرآیند و نیز مانیتورینگ بهینه ی آلارمها و سیگنالها فراهم گردید. هدف از اجرای این طرح، کنترل بهینه دمای آب ورودی به سیکل خنک کاری وکاهش مصرف انرژی می باشد.

همچنین کلیه ی تجهیزات ابزار دقیق و عملگرها شامل فلومترها، فشارسنج ها، میکروسوئیچ ها، لول سنج ها، ولوها، پمپ ها و … کالیبره شده و توسط این سیستم، تحت کنترل و مانیتورینگ قرار گرفت.